0

MEET THE (WEB)STORE: FAVORITES

Te leuk, ik kwam een maand geleden in contact met Aukje. We kennen elkaar niet persoonlijk, maar komen beide uit het noordoosten van Friesland en dat schept toch automatisch een band!
Ze stuurde mij een mail met de vraag of het mij ook leuk leek om binnenkort – in de week van 15 november – langs te komen, want dan opent ze haar eigen conceptstore FAVORITES in het Friese dorpje Surhuisterveen! Een té gave winkel al zeg ik het zelf. Natuurlijk zei ik JA op deze uitnodiging. Ik ben gek op winkels zoals deze. Gedreven ondernemers die niet bang zijn voor zichzelf te beginnen. Het enthousiasme van Aukje was alleen al via de mail te voelen.

Op woensdag 15 november ging ik richting Surhuisterveen. Voor de één bekend, voor een groot deel ook onbekend denk ik. Dit dorp is knus en gezellig. Met veel leuke winkels en terrasjes en eetgelegenheden. Niks dus om je tegen te houden en een kijkje te nemen.

Ik kom binnen in een prachtig pand. Een vrij nieuw en vooral ook ruim pand. De vlaggetjes hangen nog van de opening en er staat een prachtig veldboeket op de balie, het ziet er gezellig uit. Zoals ik vertelde kom ik uit de buurt van Surhuisterveen. En eerlijk is eerlijk, dit is echt een aanwinst. ‘’Concept store’’ was nog niet eerder ontstaan in deze omgeving. FAVORITES is een conceptstore opgebouwd uit merken die voornamelijk online te koop zijn. Achter de merken schuilen, leuke, getalenteerde én bovendien creatieve ondernemers die willen bouwen aan hun onderneming. Om een echte beleving te creëren, kunnen zij hun producten presenteren en verkopen via FAVORITES als fysieke winkel. Service en beleving staan voorop, voor zowel de ondernemer als de consument.

Ik stelde Aukje een aantal vragen om een duidelijk beeld te krijgen van de winkel en over Aukje zelf als ondernemer

  1. Hoe is de naam FAVORITES ontstaan? Al een aantal jaren heb ik het idee van dit concept in mijn gedachten, ik wil dat dit een favoriet winkeltje wordt voor iedereen. Zo bedacht ik, his favorites, her favorites enzovoort. De domeinnaam was natuurlijk niet meer beschikbaar dus (heb ik heel hip want zelfs bekende DJ’s als Martin Garrix doen het ook) kortte ik de naam in naar FVRTS. FAVORITES is de naam van het concept en de conceptstore. De afkorting FVRTS is naam van de webshop met eigenmerk artikelen (coming soon!)

2. Waar staat FAVORITES voor en is FAVORITES voor iedereen toegankelijk of alleen voor een bepaalde doelgroep? FAVORITES staat voor de favorietjes van … (zelf in te vullen). Het is toegankelijk voor iedereen, maar ondernemers die willen deelnemen moeten binnen het concept passen. We zijn een nieuwe, frisse winkel welke Scandinavisch aan doet. De winkel zal nooit vol en propperig zijn, nee we houden van open, licht en overzichtelijk. De ondernemers die graag willen deelnemen voelen zich aangesproken tot deze sfeer.

3. Wat zijn je ambities met FAVORITES? Oef, ik kan je zeggen dat in de afgelopen 2 maanden al 30 nieuwe plannen zijn bedacht. We gaan zeker ontwikkelen en ik vermoed zelfs op korte termijn. Maar voor nu willen we profiteren van de tijd van het jaar en een goede basis leggen voor het concept.

4. Is dit altijd je droom geweest? Ik ben een dromer en dit is er zeker één van, maar ik heb nog meer dromen. Dit is pas het begin!

5. Wat maakt jouw winkel nou zo bijzonder? Het concept op zich is uniek. Er zijn wel vergelijkbare winkels als deze, met dezelfde opzet, maar ik wil echt een verhaal aan de winkel geven. Het is niet alleen commercieel en volume, integendeel. Het is er gemoedelijk, uniek en persoonlijk. Voor mij persoonlijk is deze winkel natuurlijk extra speciaal, ik kan mijn dromen ontwikkelen en de contacten die ik heb met de deelnemers maakt dit werk zo leuk

6. Kun je je product omschrijven aan de hand van 5 kernwoorden? Ik heb niet echt een product, maar het concept kan ik omschrijven als een uniek, fris, toegankelijk en open met een Scandinavisch tintje.

7. Hoe kies jij de ondernemers uit met wie je gaat samenwerken? Moeten zij aan bepaalde eisen voldoen? Iedereen is welkom om zich aan te melden, maar past het assortiment niet bij ons concept en dus niet bij onze doelgroep dan zal het ook niet voordelig voor de ondernemer uitpakken. We zijn dus wel een klein beetje kieskeurig…

8. Zoek je nog mensen of is de winkel helemaal vol? De winkel is al goed gevuld en ik krijg dagelijks vragen/aanmeldingen. Maar er is nog plek voor nieuwe ondernemers!

Zijn jullie al om na het verhaal van Aukje? Ik in ieder geval wel en ik kom er zeker vaker! Zo leuk, ook een aantal Instagrammers die ik volg stonden er met hun producten. Zo ben ik goed geslaagd met spulletjes van Lief voor je Leif en van VANWINI. Ga jij binnenkort ook gezellig langs bij FAVORITES?

Hieronder een totaal overzicht van alle deelnemers:

CheckDaan www.checkdaan.nl
Krijtwit www.krijtwit.nl
Hand Made By Sjiek www.handmadebysjiek.nl
Forest Fragrances www.forestfragrances.nl
Gewoon te gek www.gewoontegek.com
Lief voor je Leif www.liefvoorjeleif.nl
Studio Poppe www.studio-poppe.nl
VANWINI www.vanwini.nl
Indie Jewels www.indiejewels.nl
De Leukste Woondecoratie www.deleukstewoondecoratie.nl
Studio Jong www.studiojong.com
EndofApril  soon online
Bitterkaartje www.bitterkaartje.nl
Hannahhave www.hannahhave.nl
SHOP26NEGEN www.shop26negen.nl
Humble soon online
Wol it soon online
ArmCandyBar www.armcandybar.nl

Website: www.fvrts.nl
Instagram: www.instagram.com/fvrts
Facebook: facebook.com/fvrts

Dit blog is geschreven door Lisa Brandsma en gepubliceerd op 24 november 2017 via www.dromhus.nl

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply